2025, Uztaila 21

Elkarrizketa Iñigo González de San Románi, Box Collider-en sortzailea

Gaur Iñigo González de San Román elkarrizketatuko dugu, Box Collider Game Studios-en sortzailea. Box Collider bideojoko komertzialetan, enpresa eta erakundeentzako gamifikatutako soluzioetan eta beste estudioentzako outsourcing zerbitzuetan espezializatutako bideojokoen estudioa da.

Nola sortu zen Box Collider-en ideia? Noiz jakin zenuen zure bideojoko estudioa sortu nahi zenuela?

Bideojokoen garapenerako bokazioa izan dut beti, eta aspalditik nuen nire estudioa sortzeko ideia. Ingeniaritza Informatikoko espezializazioa aukeratu nuenean, enpresa-irakasgaietan ahalegintzen nintzen ekintzailetzari begira jartzen, baldin eta noizbait aukera sortzen bazen. Sektorean lan egonkorra aurkitzeko zailtasunak ikusita, eta Egibiden klaseak ematen dizkiedan ikasleen beharrak kontuan hartuta, erabaki nuen estudio bat sortzea. Horrela, pauso garrantzitsu bat emateaz gain, ikasleei kalitatezko praktikak eskaintzeko aukera izango nuen tokiko enpresa batean.

Zerk bultzatu zintuen bideojokoen industrian ekitera? Nolako jokoetan espezializatzen ari zarete?

Lehen esan dudan bezala, buruan nuen aspaldidanik. Aurrez aipatutako egoeraz gain, Arabako erakundeek (Foru Aldundia, Udala edo BIC Araba bera) eskaintzen dituzten laguntza eta erraztasunek askoz ere errazago bihurtzen dute jauzia ematea. Horrek guztiak proiektua formalizatzera animatu ninduen.
Espezializazioari dagokionez, bideojoko komertzialetan zein formakuntza eta prebentziorako gamifikatutako soluzioetan egiten dugu lan, bezeroaren behar zehatzei egokituz.

Nola osatuta dago zuen taldea eta nola osagarri zarete elkarrekin?

Enpresako bi arlotan, praktiketan ari den ikasle batekin egiten dut lan. Apirilean hasi zen eta urrira arte luzatuko ditu praktikak. Iker du izena, eta programazio-lanetan laguntzen dit gehienbat. Dena ondo badoa, praktikak bukatu ostean ere berarekin jarraitzea gustatuko litzaidake.
Bideojoko komertzialen arloan, Game.eus ekimenak gauzak azkartu behar izatera eraman nau. Hori dela eta, “The Heart of Anathema” garatzen hasi gara talde zabalago batekin.
Masterrean ezagutu nuen lankide batekin, Ale-rekin, ekoizpen eta diseinu kontuetan lan egiten dut.
Nire aldetik, diseinua, programazioa eta proiektuaren zuzendaritza eramaten ditut.
Arteen alorrean, hiru artista bikainekin lan egiten dut: Isa, Rita eta Sergio. Bakoitzak estilo eta gaitasun desberdinak ditu, eta elkar osagarri dira, proiektuaren beharren arabera lan zehatzak esleitzeko aukera emanez.

Zer ematen dizu profesional gisa eta estudio gisa GAME.EUS-en parte hartzeak?

Ideia sendotzeko eta esperientzia handiko profesionalen aholkularitza praktiko eta erabilgarria jasotzeko balio digu.
Interesgarria da, gainera, saio gehienak ez direlako soilik garapenean oinarritzen, baizik eta marketin, estrategia edo komunikazio publikoan bezalako funtsezko arloetan, proiektua bideragarria izan dadin.
Horrez gain, taldeko hainbat kide fisikoki hemen egotea ahalbidetu dit, eta horrek komunikazioa eta lanaren erritmoa nabarmen hobetu ditu.
Orokorrean, esperientzia oso aberasgarria izaten ari da, eta gainera, Vitoriatik irten gabe bizitzen ari naiz.

Zein izan da orain arte izan duzuen erronka handiena? Eta ikaskuntza handiena?

Erronkarik handienetako bat garapena bizkortzea da, epe estuak bete behar baititugu produktuaren kalitatea kaltetu gabe. Baina erronkarik handiena, zalantzarik gabe, enpresa kudeaketarekin loturiko guztia da: kontabilitatetik estrategia komertzialera, taldearen koordinazioa barne.
Ikaskuntzari dagokionez, beharbada, ekitea kudeaketa gehiago dela ohartu naiz. Ideia ona izatea ez da nahikoa: saldu, egituratu eta kudeatu egin behar da… eta hori egunerokotasunean ikasten ari naiz.

Non ikusi nahiko zenuke Box Collider Studios 3 urte barru?

2-3 urte barru, estudioaren lehen bideojoko komertzial handia argitaratuta egotea gustatuko litzaidake, eta horrek ate berriak irekitzea. Gustatuko litzaidake estudioak ospea irabaztea indie sektorean. Horrez gain, gamifikazioaren zatia bizirik mantendu nahi nuke, potentzial handia duelako eta ekonomikoki estudioa jasangarriago egiten duelako.

Zer ez du ikusten jendeak startup bat sortzearen atzean eta jakin beharko luke?

Ikusten ez dena da zenbateko kudeaketa, burokrazia eta erabaki hartze dagoen atzean. Lehen esan dudan bezala, niri ere gertatzen zitzaidan: pentsatzen nuen bideojoko estudio bat sortzea programatzea edo diseinatzea zela batez ere. Baina egia esan, hasierako lanaren zati handi bat fakturazioarekin, finantzaketaren bilaketarekin, paper kontuekin eta koordinazioarekin lotuta dago. Eta motibatzaileena ez bada ere, ezinbestekoa da.

Box Collider sortu zenuenetik gogoratzen duzun anekdota edo momentu berezirik?

Momenturik berezienetako bat izan zen BICeko bulegoan lehen eguna. Azkenean espazio fisiko eta profesional bat neukala sentitzea oso berezia izan zen.
Eta Game.eus programan sartu ginela jakitea ere oso berezia izan zen. Erabateko inflexio-puntua izan zen. Ordura arte proiektua poliki-poliki aurrera zihoan, baina une horretatik aurrera dena azkartu behar izan nuen, erabaki garrantzitsuak hartu eta benetako taldea osatzen hasi.

Galdera azkarretarako txanda

  • Ekintzailetzari buruzko pelikula gomendagarririk?

    Ikasteko modura, ez dut gomendatuko. Uste dut bakoitzak bere bidea egin behar duela, bere akatsekin eta arrakastekin. Ez dago gidari unibertsal bakar bat.

  • Inspiratzen zaituen marka edo enpresa bat?
    The Game Kitchen. Egoera antzeko batetik abiatu eta indie garapenean erreferente bihurtu dira estatuan.
  • Zure lana motibatzen dizun esaldia?
    “Egin ahal duzun modurik onenean, gehiago jakin arte. Gehiago dakizunean, egin hobeto.”
  •  Historiako pertsonaia batekin bilera bat izan zenezake, norekin izango litzateke?
    Ken Levine. Zalantzarik gabe. BioShock da nire joko gogokoena eta bere garapena erronka handiz beteta egon zen. Elkarrizketa zoragarria izango litzateke proiektu sortzaile bat bideragarritasunari eutsiz nola gidatu eta presiopean nola erabaki garrantzitsuak hartu ulertzeko.
  • Iraganera itzuliko bazina, berriz ekingo zenioke ekintzailetzari?
    Bai, dudarik gabe. Prozesuan beste erabaki batzuk hartuko nituzke, noski, baina ekintzailetzaren bidea berbera izango litzateke. Intentsua izaten ari da, baina oso aberasgarria ere bai.

PARTEKATU