2025, Urria 3

Elkarrizketa Patricia Bedoya eta Asier García-Moratori, Chubby Apps-eko sortzaileak

Nola sortu zen Chubby Apps eta zein izan zen aplikazioen garapenaren munduan ekitera bultzatu zintuzten txinparta?

Chubby Apps 2020an sortu zen, pandemiak jota zegoen urtean, konplexua bezain ikaskuntzez betea izan zen garai batean. Urte bat lehenago jarri genuen martxan gure lehen ideia ekintzaile, BEGia, ikusmen urriko pertsonei merkataritza-espazioetan gidatzeko pentsatutako software bat. Pandemiak proiektu hura zapuztu zuen, baina ziurtasun bat ere ekarri zigun: guk teknologia ulertzeko genuen modua bestelakoa zen. Guretzat, pertsonak beti egon behar zuten edozein garapen teknologikoren erdigunean. Konbentzimendu horretatik sortu zen Chubby Apps, eta ordutik aplikazioak sortzen aritu gara, bizitza pixka bat errazagoa eta esanguratsuagoa izan dadin.

FitWoody-ren V2-rekin buru-belarri zabiltzate. Nola egin duzue jauzia FitWoody-ren hasieratik gaur arte?

FitWoody 2023an sortu zen, MVP gisa, diabetesa kontrolatzeko aurretik garatu genuen Cori aplikazioaren muinetik eraikia. Beti gustatu izan zaizkigu osasuna eta prebentzioa, eta laster ikusi genuen ikuspegi horretatik askoz eragin handiagoa sortu genezakeela. Bi hilabetean apenas, FitWoody-ren lehen bertsioa jarri genuen martxan App Store-n, eta gero hainbat eguneraketarekin fintzen joan ginen.

Produktuak oso ondo egin zuen bat merkatuarekin: bi urtean 50.000 erabiltzaile baino gehiago lortu ditugu mundu osoan, aplikazioa 36 hizkuntzatan itzuli dugu eta aitortzak jaso ditugu, hala nola watchOS 11 eta iOS 18-rako aplikazio onenen artean egotea. Babes horrek erakutsi zigun kalitate-jauzi bat egiteko unea iritsia zela.

Urte bat daramagu FitWoody-ren V2an lanean, guztiz berridiseinatutako eta tokiko adimen artifizialean oinarritutako bertsio batean. Bere helburua da zure helburuak betetzen laguntzea, entrenamendu-plana zure egoera fisiko errealera egokituz, eta batez ere, zailena lortzea: ez uztea lehenengo aldian.

Urriaren 23an abiaraziko dugu etapa berria, 5.000 erabiltzaile baino gehiagorekin probatu ondoren, eta oso iritzi positiboa eman digute. Irri batekin itxaroten dugu ikusteko nola hazten den eta batez ere, nola aldatzen duen pertsona gehiagoren bizitza. Gurasoengandik jasotzen ditugun mezuak, non esaten diguten FitWoody-ri esker berriz ere seme-alabekin jolasteko energia dutela, imajina dezakegun saririk onena dira.

Zein beste proiektutan parte hartu duzue? Aurreratu diezagukezue nobedaderik?

Gustatzen zaigu benetan pertsonen eta erakundeen aldeko eragina sor dezakegula sentitzen dugun proiektuetan lan egitea. Ez da beti aplikazio bat hutsetik sortzea, baizik eta teknologia eta diseinua nola bihur daitezkeen palanka enpresa edo gizarte-helburuak lortzeko.

SPC-rekin, Gasteizen egoitza duen eta Espainiako smartphone fabrikatzaile bakarra den enpresarekin, proiektu berezi askotan kolaboratu dugu. Horietako bat izan zen SPC Care, adineko pertsonak haien senideen mugikorretatik monitorizatzeko eta laguntzeko sistema bat, funtzio erabilgarri bezalakoekin: spam-deiak blokeatzea, telefonoaren bolumena urrutitik igotzea edo pertsona mapa batean kokatzea. Halaber, adinekoentzako smartphone berriaren berridiseinuan parte hartu genuen, irisgarriagoa eta lagunkoia izan zedin.

Beste kasu hunkigarri bat Araba Saskibaloi Kluba da, maila oso altua duen emakumezkoen prestakuntza-talde bat. Barruko eta kanpoko pertzepzioa hobetzeko laguntza eskatu ziguten, eta hilabeteetako lanaren ondoren, haiekin batera ari gara identitate digital eta marka bat sortzen, duten talentu izugarria islatzen duena.

Halaber, nazioarteko proiektuetan aritu gara, hala nola Val-Dieu-n, XIII. mendetik tradizioa duen Belgikako garagardotegi batean. Espainiara jauzi egiten lagundu diegu, bere historia errespetatzen duen baina merkatu berri batekin konektatzen duen estrategia digital eta diseinu baten bidez.

Eta ez dugu ahazten Arabako ekosistema: maite dugu hasierako faseetan dauden ekintzaileei laguntzea, haien ideiei forma emanez eta benetako eragina duten produktuak sortuz.

Nobedadeen inguruan… aurreratu dezakegu osasun eta kirol arloan bide berriak esploratzen jarraitzen dugula, eta baita transformazio digitaleko proiektuetan ere, teknologia ikuspegi gizatiarrago batetik hurbildu nahi duten enpresekin.

Zer moduzkoa da Apple edo Pfizer bezalako enpresek zuen lanean konfiantza izatea?

Egia esan, izugarria izan zen Apple edo Pfizer bezalako enpresen aitortza jasotzea, eta ikustea oraindik gurekin kontatzen dutela. Munduko bi enpresa handienek zure lanean apustu egitea, osasun eta teknologiaren bezalako arlo zorrotzetan, bultzada ikaragarria da eta batez ere, oso argi uzten du bide egokia eraikitzen ari ginela.

Guretzat ez dira soilik erreferente globalak, bidelagun ere izan dira hasieratik, eta egiten dugun guztiaren maila igotzen jarraitzera motibatzen gaituzte.

Zein enpresa, proiektu edo pertsonak inspiratzen zaituzte zuen lanean?

Erreferente oso ezberdinak ditugu, bai pertsonalak bai profesionalak. Lehenik eta behin, gure gurasoen irmotasunak eta ahaleginak inspiratzen gaituzte; haiek ere ekin zuten, eta sinesten duen horren alde borrokatzeko gaitasuna transmititu ziguten. Eta jakina, egunero gurekin lan egiten duten ekintzaile askok inspiratzen gaituzte: energia kutsakorra eta mundua irensteko gogoa ekartzen dute.

Erreferente publikoagoak ere baditugu. Asko miresten dugu Instituto Tramontana-ren lana, diseinuaren eta teknologiaren inguruan prestakuntza, esperientzia eta komunitatea uztartzen baititu. Biek ikasi dugu haiekin hainbat esparrutan, eta uste dugu Espainian oraindik gutxi ezagutzen direla, ekartzen duten balioa izugarri handia izan arren. Luxua da sektorean benetako esperientzia duten profesionalengandik ikastea, hala nola Javier Cañada, Iñigo Medina edo Isabella Cuppis.

Nazioarte mailan, Framer, Linear edo RevenueCat bezalako enpresei adi-adi jarraitzen diegu, asko gustatzen baitzaigu nola lantzen duten produktuen kultura. Inspiratzen gaituzte, beti pertsonak erdigunean jartzen dituztelako: email bakoitzaren, erantzun bakoitzaren eta funtzionalitate berri bakoitzaren atzean, erabiltzaileek benetan zer behar duten hausnartzen dute. Ez dute teknologia eraikitzen soilik eraikitzeagatik, baizik eta merezi duelako eta norentzat ari diren sortzen badakitelako.

Zein izan da orain arte zuen erronka handiena? Eta ikaskuntza handiena? Eta zer aholku emango zeniokete sektore honetan ekitea pentsatzen ari direnei?

Gure erronka handiena geure buruarengan sinestea izan da, eta zein zen gure benetako balio-proposamena ulertzea. Ez gara pantailak diseinatzen dituen edo kode lerroak idazten dituen enpresa bat soilik. Guk egiten duguna da ekintzaileak eta enpresak laguntzea, haien teknologia eta negozioaren ikuspegia eraldatzen. Gure balioa enpatian dago, benetan entzuteko gaitasunean eta gauzak ondo egiteko borondatean. Denbora kostatu zitzaigun hori “kodea pikatzea” edo “figma infinituak” egitearekin alderatuta zenbateraino zen bereizgarria ulertzea.

Ikaskuntza handiena izan da, enpatiatik eta helburuarekin lan egiten duzunean, proiektuak ez direla hobeto bakarrik funtzionatzen: askoz eragin iraunkorragoa sortzen dutela ere bai.

Eta aholku bat eman behar bagenie, honakoa litzateke: ez utzi momentuko modak itsutzen, IA, mila funtzionalitate edo roadmap infinituak. Eraiki oinarrizkotik, publikoan, zuen komunitatearekin, kritikak jasotzeko beldurrik gabe. Hori da ikasteko, hobetzeko eta batez ere, benetan funtzionatzen duen eta pertsonei iristen zaien produktua sortzeko biderik zintzoena.

Anekdotarik edo momentu ahaztezinenik partekatu nahi duzue Chubby Apps-etik hasi zinetenetik?

Gogoratzen dugun momenturik maitatuenetako bat izan zen Pfizer-ekin Bostonen lanean ari ginenean, aldi berean Apple Entrepreneur Camp-ean parte hartzen genuen bitartean. Abentura amerikarra izan zen, bizia eta zirraragarria, asko ikasi genuen eta gure lan egiteko moduan mugarri bat markatu zuen.

Eta gero badaude irribarrea ateratzen diguten ustekabeko anekdota horiek: Bartzelonara edo Madrilera goazenean, norbaitek esaten digunean “aizu, zuek zarete Chubbys, ezta?”. Benetan bitxia eta berezia da halako aitortza espontaneoa jasotzea, egiten duguna baloratzen duten pertsonengandik.

Galdera azkarren txanda

  • Ekintzailetzari buruz gomendatuko zenuketen pelikula?

Ez gara bakar batekin geratu ahal izan, beraz, Apple TV+-eko bi telesail gomendatzen ditugu.

Lehena WeCrashed da, WeWork-en historia kontatzen duena. Fascinantea iruditzen zaigu inbertsio-ronden “delulu” horren erretratu hori, batzuetan ez dakizu dirua kamisetetan edo xanpainan gastatzen den, eta nola egun batetik bestera dena desegin daitekeen.

Bigarrena Ted Lasso da. Hasiera batean ez dirudi ekintzailetzarekin zerikusirik duenik, baina guretzat startup-istorio askok baino hobeto islatzen du: aurka dena izan arren, talde bat batzeko gai den lider bat, kultura bat sortu eta proiektu bat aurrera ateratzen duena. Hori da, azken finean, ekitea.

  • Zuen lanaren filosofia islatzen duen esaldia

Pentsatzen dugu, diseinatzen dugu eta teknologia eraikitzen dugu erabilera-manualik gabe.

  • Historiako pertsonaia batekin bilera izango bazenute, norekin izango litzateke?

Hemen erantzun ezberdinak ditugu. Asierrek Jony Ive aukeratuko luke, nola jakin zuen Apple diseinutik eraldatzen, sinpletasuna eta berrikuntza produktu bakoitzera eramanez. Nik, berriz, Dieter Rams aukeratuko nuke, beti liluratu izan nauelako nola diseinatzaile batek enpresa oso bat eragin eta eraldatu zezakeen zuzendaritzako postu gorenenetik.

Azken batean, biek gauza bera ordezkatzen dute: diseinuaren indarra motor estrategiko gisa, gai ez dena soilik produktuak aldatzeko, baita teknologia ulertzeko dugun modua ere.

  • Iraganera itzuliko bazina, berriz ekingo zenuke?

Bai, zalantzarik gabe berriz ekingo genuke. Ekintzaileok barruan daramagun “pozoia” (C. Tanganak esango lukeen bezala) ez da beste droga batekin erraz ordezkatzen. Pasio, ez-konformismo eta eragin izango duten gauzak sortzeko gogoen nahasketa bat da, eta behin probatzen duzunean, ez dago atzera bueltarik.

PARTEKATU