2025, Ekaina 13

GAME.EUS bideojokoen campusean bizkortutako proiektuak erakustoki propioarekin erakutsiko dira Europako sektoreko azoka garrantzitsuenetan

– Programak “jauzi kualitatiboa” ematen du: bost jokoak espazio bereizi batean aurkezten  dira, industriaren nazioarteko topaketarik garrantzitsuenaren barruan, Kolonian  (GAMESCOM) eta Bartzelonako BCN GAME FESTen. 

– Hiru euskal talde, bata galegokoa eta bestea katalanekoa, GAME.EUSen VI. edizioa  osatzen dute. Edizio hori ekainaren 10ean hasi zen, eta uztailaren 23ra arte iraungo du. 

– Campusak sendotu egiten du taldeen bultzada profesionalizatzailearen aldeko apustua,  plataformak eta garatu beharreko negozio-eredua handituz, bai eta tokiko sorkuntza  lehenetsiz ere. 

– Bideojokoen sektoreak 2.408 milioi euro fakturatu zituen iaz, aurreko urtearen aldean  kontsumoaren % 3ko hazkundea, eta erabiltzaileen komunitateak 22 milioi jokalariko  errekorra lortu zuen.

GAME.EUS bideojokoen azelerazio-campusaren VI.  edizioa ofizialki aurkeztu da gaur, berrikuntza garrantzitsuekin, talde parte-hartzaileen aukera  profesionalak areagotzeko eta, horrela, sektorea indartzeko Euskadin. EAEko hiru talde, bata  katalana eta bestea galiziarra, EUNEIZ Vitoria-Gasteizko Unibertsitatean ekainaren 10etik  uztailaren 23ra bitartean egingo den programa intentsibo honetan sartzen dira. Oraingo  honetan, bost proiektu azeleratuak erakustoki propioarekin erakutsiko dira Koloniako  Gamescom azokan eta Bartzelonako BCN Game Fest azokan. 

«Europako sektoreko bi azoka garrantzitsuenetan espazio esklusibo bat izateak jauzi  kualitatiboa dakar campusaren helburu estrategikoetarako, parte hartzen duten taldeen  itxaropen profesionalak nabarmen handitzen dituen balio diferentziala, eta hautatutako bost  proiektuek nazioarteko industriaren aurrean jokoak erakusteko aukera paregabea», azaldu du  GAME.EUSeko zuzendari exekutibo David Darnések.  

Aurreko edizioan oinarriak birformulatu ondoren, GAME.EUSek bere ikuspegi  profesionalizatzailea sendotzen du, garatu beharreko plataformak eta negozio-ereduak  handituz, bai eta tokiko sorkuntzari lehentasuna emanez ere. «Hiru euskal taldek parte hartzea  pozgarria da programa publiko honen helburuetarako, Araban eta Euskal Autonomia  Erkidegoan berrikuntzan eta sormenean oinarritutako sare ekonomiko bat bultzatu eta sendotu  nahi baitu, bideojokoen industriaren bereizgarri diren zutabeak», azpimarratu du Darnések. 

Ekimen hori Arabako Foru Aldundiak eta Eusko Jaurlaritzak sustatu dute, EUNEIZ Fundazioaren  zuzendaritzapean, eta, ikuspegi berri horrekin, areagotu egin dira Euskadi talentua sortzeko eta  bideojokoaren industria sustatzeko zentro gisa kokatzeko ahaleginak. Saray Zárate  Ekonomiaren Garapen eta Jasangarritasuneko diputatuak, Eva Eguiguren EUNEIZ  Unibertsitateko errektoreak eta David Darnés GAME.EUSeko zuzendari exekutiboak aurten campusa osatzen duten bost taldeak aurkeztu dituzte gaur goizean, Itziar Redondo Eusko  Jaurlaritzako Kultura Plangintzako zerbitzuburuak parte hartu duen ekitaldi batean. Programa  BIC Arabak koordinatzen du eta EUNEIZ Unibertsitateak babesten du. Unibertsitate horren  egoitzak laugarren urtez jarraian hartzen du campus hau. 

Saray Zaratek, Ekonomiaren Garapen eta Berrikuntza diputatuak ziurtatu duenez, bideojokoen  industriaren garapenak “eragin ekonomiko handia izan dezake lurraldean datozen urteetan”.  “Puntako prestakuntza batek, garapen-azterlanak sortzeak eta industria horrekin lotutako  enpresak erakartzeak enpresa-ekosistema dinamiko eta zirraragarria sor dezakete. Elementu  horiek guztiek inbertsioak erakartzen dituzte eta enpresa teknologiko eta sortzaileen,  unibertsitateen eta ikerketa-zentroen arteko lankidetza bultzatzen dute, besteak beste “,  azpimarratu du. 

EUNEIZtik, Eva Eguiguren errektoreak ongietorria eman die sei astez unibertsitatean beren  lanerako eta prestakuntzarako espazioa izango duten taldeei, «finkatzen lagundu nahi dugun  lanbide-bide baterantz». Ildo horretan, Eguigurenek gogorarazi du EUNEIZ Fundazioaren  zeregina, aurreko edizioaz geroztik, campusa bideojokoaren sektorean «ezagutza eta  esperientzia partekatzeko» bokazioarekin zuzentzen duela, bai eta Araban eta, hedaduraz,  Euskadin «talentuaren sorrera bultzatzeko» bokazioarekin ere, Unibertsitateak bideojokoetan  dituen bi titulazio ofizialekin egiten duen bezala. «EUNEIZren apustua argia da: bideojokoaren  esparruan prestakuntza- eta ekintzailetza-hub gisa finkatu nahi dugu, diziplinen arteko  lankidetza sustatuz eta beste prestakuntza-arlo batzuen ezagutzaz hornituz, hala nola musika ekoizpena eta diseinu digitala», adierazi du. «EUNEIZentzat bereziki atsegina da prestakuntza  akademikoaren eta gure DNAren parte den sektore horretan laneratzeko eta garapen  ekintzailerako benetako aukeren arteko lotura izatea», azpimarratu du errektoreak.

Hemendik aurrera, parte hartzen duten taldeek – dagoeneko proiektu aurreratu bat dute – sei  asteko prestakuntza eta mentoretza izango dute zain. Horietan, taldeei negozio-pentsamolde  bat irakasten saiatuko dira, jokoak arrakastaz merkatura eramaten lagunduko diena. Proiektu  bakoitzaren hasierako auditoretzaren ondoren, taldeek diseinuari, produkzioari, marketinari  edo negozioari buruzko prestakuntza-saioak jasoko dituzte, eta, gainera, mentoretza  indibidualak izango dituzte, industriako profesionalen eskutik, beren proiektuak hobetzen  laguntzeko. «Indie garatzaileen taldeen biziraupenerako funtsezkoak diren enpresa-,  kudeaketa- eta komunikazio-tresnetan sakontzea da kontua», adierazi du GAME.EUSeko  zuzendari exekutiboak. 

GAME.EUS campusa uztailaren 23an amaituko da Demo Day ospatzen denean. Bertan, bost  taldeek beren proiektuak erakutsiko dituzte publishers, inbertitzaile eta sektoreko  profesionalen aurrean. Gamescomera joan aurreko urratsa izango da, abuztuan, eta BCN  Game Festera urrian, «non proiektuen aurkezpen profesionala egin ahal izango duten,  funtsezko harremanak ezarri eta lankidetzarako eta hazkunderako aukera berriak aztertu». 

Mentoreen artean, bideojokoaren industrian ibilbide luzea duten eta nazioarteko proiektuetan  parte hartzen duten adituak, honako profesional hauek daude, besteak beste: Oscar Sahun,  ekintzailea, bideojokoen diseinatzailea eta ekoizlea; Alexander Camarero, Kepleriansen  sortzailekidea eta zuzendari sortzailea; Lucía Quijano, publishing eta komunikazioan aditua eta  Impulse Lean Publishing-en kofundatzailea; Arturo Monedero, AEVIko presidenteordea  (Bideojokoen Espainiako Elkartea), EUNEIZko irakaslea, bideojokoen ekintzailea eta  diseinatzailea; Sandra Samper, EUNEIZeko bideojokoen graduetako zuzendari akademikoa eta  negozioaren eta bideojokoen garapenean aditua; Ferrán Puntí, The Breach Studios taldearen sortzailekidea eta CEO; Virginia Martín Pérez, 16 urtetik gorako esperientzia duten jokoen  diseinatzailea; Xènia Castelltort, coach eta oratorian aditua antzerki-metodologiarekin; Aitor  Jiménez, berrikuntzan aditua, Baskonia Alavés taldearen estrategiaren buru da eremu horretan,  eta, azkenik, David Darnés, campus honetako zuzendaria, bideojokoen eta teknologiaren  aholkularia eta mentorea. Mentoretzez gain, aditu horiek herritarrei “mixer” irekiak eskainiko  dizkiete, sektore hori gizartean hurbiltzeko eta duintzeko. 

Bideojokoen Espainiako Elkarteak (AEVI) aurkeztutako «2024ko bideojokoaren industriaren  urtekariaren» arabera, bideojokoen kontsumoa % 3 hazi zen 2024an, eta 2.408 milioi euroko  fakturazioa izan zuen guztira. Urte horretan, erabiltzaileen komunitatea 22 milioi  bideojokalariko errekorrera iritsi zen, eta, horietatik, lehen aldiz, jokatzen duten emakumeen  kopurua (% 50.45) gizonena (% 49.55) baino handiagoa da. 

Bosgarren edizio honetan parte hartzen duten proiektuak honako talde eta genero hauetakoak  dira: 

Flatline Studio (Bartzelona): Bizitza osoko familia eta lagunek osatzen dute, Argentinatik  datozenek, baina gehienak Bartzelonan bizi dira. Into the grid jokoa garatzen ari dira. Karta-joko  horretan hacker baten rola hartzen dute, korporazio gaiztoei informazioa lapurtzeko.  

Box Collider Game Studio (Vitoria-Gateiz): Gaur egun, taldea Gasteizko bi pertsonak,  Malagako batek eta taldean sartu berri den Madrilgo artista batek osatzen dute. Good East  estrategia joko bat da, eta galdutako inperio baten sakonerak aztertu behar dira, bere antzinako  aberastasunen bila, beste edozein alderdik kendu ahal izan baino lehen.  

Zomorro Games (Gipuzkoa): Ibai Aizpurua garatzaile independentea da, Zomorro Studio  izenekoa, eta Irunen du egoitza, Euskal Autonomia Erkidegoan. Bere lanaren ezaugarri nagusia  ikuspegi esperimentala da, proiektu bakoitzean mekanika eta estilo grafiko desberdinak  aztertuz, hala nola plastilina, tinta edo pixel art. Guillotinen, garatzen ari den jolasa bururik eta  errukirik gabeko borreria da, eta XX. mende hasierako Euskal Herria hustera kondenatu zuten. 

DEG Games (A Coruña): DEP Games Galizian dago, eta bertatik dator bere taldearen % 90.  Artisau-bideojokoen garapenari buruzko azterlan independente bat. Unicorn Wars ekintza- eta  plataforma-joko bat da, eta, bertan, gerra sakratua libratzen da, gorrotoen eta kornioen artean.  Moztu, tiro egin eta erail, zure misio jainkoa betetzeko. Heriotza unikornioari! 

Auxilio Games (Bilbo): 2023an sortu zen, Málaga Jam batean parte hartu ondoren, eta queer  lente baten eta LGBTQ+ lente baten bidez status quoari aurre egiten dioten istorioak kontatzeko  ikuspegiarekin. Orain, bere lehen proiektu profesionala garatzen ari dira: The Great Farce: misterio-joko ez-lineala, non ikerketa zure erabakien araberakoa izango den. 

Informazio gehiago: www.game.eus

PARTEKATU